Iza Perfumeberry

Feb 7, 2017

7 Top Perfume Rose yang sangat wangi





Setiap wanita tentunya menyukai aroma perfume bunga rose yang feminin.  Aroma rose memang lembut, elegan, serta klasik. Aromanya yang lembut juga melambangkan pemakainya seorang yang romantik. 

Berikut 7 perfume bunga rose dengan keharuman modern yang akan disukai banyak wanita.


1) Bvlgari Rose Goldea
Perfume ini bau dilancarkan pada tahun 2016 .Bvlgari Rose Goldea menggunakan mawar Damascena yang merupakan antara bunga rose yang paling ekslusif dan harum. 
Kombinasi bunga rose dengan jasmine egypt, patchoulli dan sandalwood telah menghasilkan bau floral woody yang sangat sedap. Bau rose yang mewah menjadikan perfume ini menjadi rebutan untuk penggemar perfume rose


2) Dolce & Gabbana Rose Excelsa 
Dolce Rosa Excelsa wangiannya seperti kelopak mawar yang sedang mekar .Perfume ini menggabungkan 2 jenis rose iaitu rose turki dan african dog rose. Selain itu wanigan ini mempunya note  papaya blossom dan daun neroli yang segar, bergabung bersama water lily serta white daffodil.Base notes adalah aroma sandalwood, musk, dan cashmere. Sesuai dipakai harian untuk shopping dan outing bersama teman tersayang.

3) Paul Smith Rose

Jika sukakan bau perfume rose yang wangi dan fresh,  you takkan tersalah untuk memilih perfume Paul Smith Rose Pure tetapi Edgy aroma feminin ini pasti berlegar sepanjang hari. Kami suka top note nya iaitu minyak rose turki, green tea,violet dan magnolia dan kemudiannya ia menjadi lembut menjadi musky dan woody.Antara perfume rose yang baunya agak seksi.

4) Coach The Fragrance
Coach the fragrance telah diperkenalkan pada september 2016. Turki Rose sebagai note utama digabungkan dengan notes raspberry, pir, pink pepper , musk dan sandalwood menjadikan haruman segar serta romantik. Sesuai untuk orang bekerjaya yang pentingkan keterampilan yang menawan serta dipakai harian atau menghadiri mesyuarat.

5) Lancome Tresor Midnight Rose
Tresor Midnight Rose antara perfume rose yang berbau seksi. 
Top notes nya adalah rose dan raspberry . Kemudiannya harumannya bertukar menjadi bau creamy vanilla dan sedikit bau jasmine dan last note nya adalah woody and cedar.

6) Chloe Roses de Chloe
Chloe Rose mempunyai aroma rose lembut dan feminin.Perfume ini sesuai dipakai setiap hari. Dibuka dengan aroma laici, bergamot dan  lemon pada fasa pertama. Kemudian perlahan aromanya bertukar  kepada bau Damask rose dan magnolia, epal dan blackcurrant pada fasa pertengahan yang kemudian disusul aroma amber  dan musky lembut pada fasa terakhir.

7) Dolce & Gabbana Rose The One

Perfume D&G Rose the one boleh menyebabkan orang jatuh cinta buat kali pertama bila menyembur harumannya. Baunya feminin, segar dan elegan .Bau sweet rose yang creamy amat sesuai untuk semua peringkat umur.Antara perfume rose yang sangat lasting.


Mana satu pilihan you all?
#Share jika you all suka gila kumpul perfume.


Stock perfume available di website --> www.perfumeberry.com.my



1 comment:

yinalanaa said...

Suka coach popy tapi dah discontinue.. x try la coach new york yg baru.. x pasti bau seakan ke tak sbb sya suka fresh fragrance.. kalau x sama balik ke burberry la pulak