Iza Perfumeberry

Oct 31, 2015

12 Tips Perfume Setiap Perempuan WAJIB tahu




1) MEMAKAI LOTION SEBELUM MENYEMBUR MINYAK WANGI

Kulit berminyak mengekalkan wangian lebih lama. Jadi jika anda mempunyai kulit kering, sapukan lotion terlebih dahulu untukk membantu mengekalkan bau kegemaran anda.


2) SAPU VASELINE PADA NADI SEBELUM MENYEMBUR PERFUME UNTUK MEMBUATKAN PERFUME BERTAHAN LEBIH LAMA



3) JIKA ANDA MAHU MINYAK WANGI ANDA UNTUK TAHAN LEBIH LAMA, JANGAN MENYIMPAN MEREKA DALAM BILIK AIR ATAU TEMPAT YANG LEMBAP DAN PANAS

Haba, cahaya, dan kelembapan akan memecahkan partikel minyak wangi dan mengurangkan kualiti wangian. Sebaliknya, menyimpannya di dalam sejuk tempat, kering seperti di meja solek di dalam bilik tidur anda, dan jauh dari tingkap.
 Tip Bonus: Gunakan cake stand seperti gambar dan susunnya cantik-cantik.



4) SPRAY PERFUME  SEBAIK SAHAJA SELEPAS MANDI DAN SEBELUM MEMAKAI BAJU

Kelembapan pada kulit anda akan membantu mengekalkan bau. Ini juga akan menghalang wangian dari mengotorkan pakaian  atau barang kemas.


5) JANGAN LAP PERFUME DI PERGELANGAN TANGAN SELEPAS SEMBUR  

Jika anda menggosok pergelangan tangan anda bersama-sama, anda akan memaksa TOP NOTE untuk hilang lebih cepat dan hasilnya membuat wangian anda tidak bertahan lama.


6) MENYEMBUR PERFUME YANG BERASAKAN ALKOHOL TERUS PADA RAMBUT AKAN MEMBUATKAN RAMBUT JADI KERING. JADI SPRAY PERFUME PADA BERUS SIKAT DAHULU SEBELUM MENYIKAT RAMBUT.


Rambut akan jadi wangi

7) FAMILIARKAN DIRI DENGAN TERMA PERFUME : 
- body mist, cologne, edt,edp , parfum
- top notes,middle notes dan base note


8)TUANG SISA MINYAK WANGI DARI PERFUME YANG HAMPIR HABIS KE UNSCENTED LOTION   SUPAYA TIDAK MEMBAZIR

.

9) CIPTA PERFUME ANDA SENDIRI DENGAN MENYEMBUR BEBERAPA  LAYER WANGIAN

Menyembur beberapa jenis perfume yang berbeza pada masa yang sama.Layerkan perfume bau yang lebih strong dahulu sebelum semburkan dengan perfume yang lebih ringan dan fresh. Cari kombinasi perfume yang anda suka.



10 ) UNTUK MENGENAL 'TRUE SCENT'  DARIPADA PERFUME, TUNGGU SEHINGGA PERFUME KERING PADA KULIT ANDA SEBELUM MENCIUM BAUNYA

Selepas meneymbur perfume, bau yang disembur adalah TOP NOTE, yang akan hilang selepas beberapa miniT


11) SEMBUR PERFUME PADA BANTAL DENGAN BAU YANG MENENANGKAN (CONTOH PERFUME BERASAKAN LAVENDER) UNTUK TIDUR YANG LEBIH LENA


12) SEMBUR COTTON BUDS DENGAN PERFUME KESUKAAN ANDA DAN MASUKKAN DALAM PLASTIK SANDWICH ( SEPERTI GAMBAR) DI DALAM HANDBAG UNTUK QUICK TOUCH UP 

Ia lebih mudah dan ringan untuk membawanya daripada membawa perfume yg besar dan berat de dalam handbag




SHARE DAN LIKE jika ia bermanfaat kepada rakan2-rakan anda yang gila perfume


Nak cari Original Perfume daripada US ( harga lebih rendah daripada pasaran) boleh dapatkannya di www.perfumeberry.com.my . Confirm ORIGINAL! 

No comments: